על חדר המראות ב"לונה פארק" של הניכור


אתם זוכרים את חדר המראות אליו היינו נכנסים בלונה פארק כשהיינו ילדים? איך בהדרגה היינו מאבדים שם את עצמנו וחווים אותנו ואת האחרים סביבנו דרך ההשתקפויות המפחידות או המצחיקות שניבטות מהמראות המעוותות? 

אני רוצה להכניס אתכם לרגע לנפשו של הילד המנוכר ולחדר המראות המעוותות שנבנה שם, ככל שהוא נדרש להתמודד עם סביבה שמעצימה חרדה ומעודדת ניכור ובניית ביצורים. כיצד אובדת לו בהדרגה התחושה האמיתית של עצמו מבפנים ואיתה גם עולם שלם של אנשים אוהבים וזיכרונות טובים. 

בחדר הזה, שנבנה בנפשו של הילד המנוכר, יש מנגנון מאוד יעיל ועוצמתי. מנגנון שמייצר עבורו השתקפויות במראות מגדילות – בין רגע מילד חרד וחסר אונים הוא הופך גדול וחזק, כל יכול, שולט ויודע. ההיפך לגמרי ממה שהוא הרגיש עד אז באמת בפנים. 

הרגשות הקשים שלו לא באמת נעלמים עם בנייתו של החדר. בחדר המראות המעוותות הם פשוט מתגשמים במראות שמהן משתקפת דמותם של ההורים הדחויים, שהופכים מנוכרים. 

ככה נראית חוויה מפוצלת. השתקפויות במראות מעוותות שהופכות לאמת המוחלטת, בה יש ילד והורה מועדף ב"מחנה הטובים" וההורה אחר וכל מי שקרוב אליו ב"מחנה הרעים". 

ההתמודדות עם חדר המראות מאתגרת מאוד ואפילו טראומתית, וכשנוסף לה גם נתק או הפרעות בקשר האתגר הופך קשה וכואב כפליים.

לאחרונה פירסמתי סדרת סרטונים בהם אני מנסה לעזור להורים המופלאים האלה להתגבר גם על האתגר העצום הזה. להוציא את עצמם מחדר המראות שנכפה עליהם ולשוב לתקשר עם הילד שהם כל כך אוהבים, זה האותנטי שלכוד בפנים. 

לצפיה בסרטונים ניתן להכנס לערוץ היוטיוב שלי בלינק:  https://www.youtube.com/channel/UCzOKW9_vPTFJALYSTmhAw6g