להקשיב לקולו של הילד המנוכר

אחד האתגרים הקשים ביותר להורים המתמודדים עם ניכור הוא להקשיב לקולו של הילד המנוכר שלהם. 
למה? 
כי האמת שהוא מחזיק נוקשה, חד משמעית ובעיקר מאוד מאוד שלילית לגבייך. אתה או את הופכים בתפיסתו להתגלמות הרוע המוחלט. ואין מרחב לתמרון, לשיח או להרחבת נקודת המבט או הפרשנות שמתקבלת דרכה. 
והאמת הזאת, עבור הורה אוהב ובכלל, מפחידה ובעיקר מאוד מאוד כואבת. 
היא כואבת לא רק בגלל שהיא מעמתת אותך עם המצב הקשה אליו דורדרו היחסים הטובים שלכם. היא כואבת גם כי היא מושמעת בקולי קולות בבית הספר, בשכונה, במשטרה, ברווחה, אצל האפוטרופוס לדין, בכתבי הטענות לבית המשפט, בשיחה פרטית או מכתב לשופט... ילדים מנוכרים נדרשים לצעוק את האמת המוחלטת שלהם כמו רובה אוטומטי לכל עבר. והם בהחלט עושים זאת. 

ולצערנו, גם אם האמת הזאת כוזבת. יהיו שיראו בה את ה-אמת! יהיו שישפטו אותך על פיה, יהיו שיאשימו אותך ויטענו שאין עשן בלי אש ועוד ועוד שכאלה ... לצערי, יהיו גם אנשי מקצוע מדופלמים שיחטאו באבחנה הזו ויסייעו במסע המחיקה של ההורות שלך. 
אז למה לעזאזל אני קוראת להורים מנוכרים להקשיב לקולו של הילד שלהם?
משום ששם לא טמונה רק הבעיה, אלא גם הפיתרון שלה. 

האמת של הילד לגביך היא כלי עבודה איתו חשוב לעבוד. שם טמון הסוד לפריצות הדרך. שם חבויה הכמיהה שלו ממך, שם טמון המפתח, זה שיאפשר לך לשים ״רגל בדלת״. 
ולצערי, למרות הכאב העצום שבהקשבה הזו, היא הכרחית להצלחה שלך בחזרה לליבו ולחייו. 
אחד המנטורים שסייעו לי בדרך חזרה לחיי ילדיי היה  Ryan Thomas. ילד שנוכר מאביו והיה מנותק קשר במשך עשרים שנה. ראיין לא למד טיפול, הוא לא עובד עם המערכת המשפטית וכן לא מעביר תהליכי חידוש קשר בין הורים לילדים. אבל ראיין הבין מצוין איך הילדים שלי חשבו, פעלו והרגישו. וכשאני הבנתי את זה באמת, חל בתוכי השינוי הגדול שאפשר לי להפוך את הגלגל ולבנות מחדש ובאלפי צעדים קטנים את הגשר והקשר. 
אז להורה שמעוניין, להלן לינק לאחד מסרטוני ההדרכה החינמיים שלו:


ולקוראים אותי כאן, שהיו בעברם ילדים מנוכרים והיום מתמודדים עם השבר הגדול של חייהם. עם תחושות האשמה והבושה, עם אובדן השנים והאהבה של היקרים לכם מכל. נפתח עבורכם מרחב לשיתוף ותמיכה ברשת, מרחב להשמעת קולכם האותנטי. שם לא תדרשו לצעוק בקולי קולות דבר, שם תוכלו להיות פשוט אתם והוא כולו שלכם ומנוהל על ידי ילדים מנוכרים לשעבר, שבגרו ומבקשים לעצמם ריפוי וסביבה תומכת. מזמינה אתכם להצטרף בלינק: ילדי ניכור הורי