את הסרטון הזה אני מקדישה לסברה השגויה שמקור הנתק בקשר עם הילד הוא פשוט - הסתה. 

סברה שצומחת על רקע ואקום באנשי טיפול מומחים ובמערכת תומכת, אשר משאיר את המשפחות באופן כמעט בלעדי בידי גורמים משפטיים - ממוקדים באין סוף הוכחות, מאבדים זמן יקר בהערכות ותסקירים, ונשארים מנותקי קשר.

ניכור הורי הוא תוצר של פתולוגיה נפשית, שעולה לפני השטח על רקע פרידה וגירושין, ומצריכה סיוע משפטי בראש ובראשונה בכדי לטפל במשפחה ולהגן על הילד. זו איננה סוגייה משפטית שמיקודה הפרת זכויות הוריות, ופתרונה באמצעות זיהוי ההורה המפר וקביעת סנקציות.


ניכור הורי מתפתח בתוך מערכת משפחתית, שקורסת במעבר ממצב של יחידה אחת מאוחדת למצב של שתי יחידות נפרדות, החולקות הורות משותפת (במובנה המשפחתי לא המשפטי) לילד. קריסה שמתייצבת באופן הרסני באמצעות הפיצול בנפשו של הילד, וברית פסיכולוגית בינו לבין הורה אחד ודחיית ההורה השני עד לניתוקו המלא.

לפני שש שנים אני עמדתי מול השוקת השבורה הזאת, אוספת הוכחות, עובדות ואישורים לאמא הנפלאה שהייתי. יכלתי לכסות את קירות ביתי באסמכתאות המשפטיות שקיבלתי לצדקת דרכי. והילדים - אין! 


כשהבנתי שלא אוכל להציל אותם מהמשפחה שאני שותפה לגיבוש שלה ושתלווה אותם כל חייהם, התחלתי להסיט את המשאבים שלי ולעבוד עם המציאות הזאת ,כדי לייצר עבורנו את השינוי לטובה. 
הפסקתי להתלות בהוכחות ובאישורים משפטיים, שיקמתי את עצמי ויצאתי להיות האמא שאני לילדים שלי - זאת שמייצרת פתרונות יצירתיים ופועלת באהבה ובאמונה אין קץ, בכדי לסייע להם לחיות הכי טוב בתוך המציאות שלנו. 


סרטון הזה הוא סרטון למתקדמים. סרטון להורים שבוחרים לקחת אחריות. לא על הצלת הילדים שלהם מהחיים, אלא על מתן הכלים והתמיכה, כך שיוכלו לחיות אותם הכי טוב שאפשר, גם כשהם מורכבים או לא יציבים.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.