עד לאחרונה לא באמת למדתי להיכשל, לא ידעתי כישלונות כמעט בכלל. החיים המבורכים שלי לימדו אותי כל הזמן איך להצטיין, איך להצליח, איך לצמוח ואיך להתקדם. ובגלגל התנופה הזה שקיבלתי עם חיי התנהלתי עד לפני כשנתיים.

עד אז, הטרידה אותי המחשבה על חוסר הניסיון שלי עם כישלונות, הפחידה אותי האפשרות שזה יקרה ואני אתרסק כי אין לי את הכישורים להתמודד עם מה שמעולם לא זימנו לי חיי. לא הבנתי עד כמה חיי מלאי ההצלחות הכשירו אותי להתמודדות עם הכישלון הכי “מפואר” שלי – הכישלון להגן על ילדיי, לממש את אהבתי אליהם ולגדל אותם להיות הילדים הכי מדהימים ומאושרים שהם נועדו להיות.

לפני כשנתיים, גלגל התנופה המרשים של חיי החל להיעצר, וכפי שמים פורצים סכר ובעוצמה אדירה מחריבים את הכל בדרכם, כך הכישלון הצורם שלי סובב את גלגל התנופה לאחור בעוצמה אדירה ומבלי כל אזהרה מראש שבר כל חלקה טובה של חיי.

שנתיים שהגלגל שלי כבר לא מסתובב קדימה, שנתיים שהוא מסתובב לאחור, שנתיים שהוא חבול, סדוק ושבור. שנתיים של הרס, חורבן, כאב, אובדן, שבר… ועוד מילים קשות שאף לא מתארות במעט את מצבו העגום של גלגל התנופה של חיי.

שנתיים שליבי הפועם מפרפר, שתשוקת החיים בוערת חלושית, שחיי המקצועיים דוממים ובכוחות אדירים אני פשוט מחזיקה בשתי ידיים רועדות מכאב את הגלגל שלי, על מנת שלא יתפרק לרסיסים ויעלם בשצף ההרס סביבו כלא היה.

כל פחדיי מכישלון לאורך החיים, לא הכינו אותי לכישלון המפואר שלי. עת איבדתי שליטה על חיי ילדיי הרכים, עת איבדתי את היכולת הבסיסית לאהוב ולגדל אותם, עת איבדתי את הודאות הכל כך טבעית ומובנת מאליה של קשר אם-ילד.

שנתיים אחרי ולמרות הכל, גלגל התנופה החבול שלי עוד עומד על כנו. הוא לא מה שהיה פעם, וייקח זמן עד שיפעל בעוצמה שלה נועד, אך הוא שם והוא מתחיל להסתובב בכיוון הרצוי, אט אט, שני סיבובים קדימה ושניים אחורה, לעיתים בחריקות צורמות אוזניים. אך זה רק עניין של זמן! כי הכישלון המפואר שלי לימד אותי, שאצלי להיכשל זו פשוט לא אופציה.

כן, החיים זימנו לי התמודדות מטורפת בעוצמותיה, לא צפויה, לא הגיונית, גיהינום עליי אדמות. אבל אני, שלא ידעתי להיכשל, בעצם ידעתי בתוך תוכי שלהיכשל זו בחירה. והיא לעולם לא תהיה שלי!

הכישלון המפואר שלי יהיה ההצלחה האדירה של חיי – משום שהאפשרות שאאבד את ילדיי לעולם לא תהייה אופציה, לעולם!!! וגם אם אכשל בדרך שוב ושוב, וגלגל התנופה שלי יהיה חבוט ומרוסק, אני אאסוף את שבריו, אאגור כוחות, ואמשיך לנסות להניעו בכל הכוח עד שאשוב לאיתני.

חיי רצופי ההצלחות לימדו אותי כמה כוחות יש לי, כמה עוצמות, כישורים, ניסיון, אהבה, חברים… חיי רצופי ההצלחות לימדו אותי שאני טובה, אהובה, ראויה. ואין לי שום כוונה להתפשר גם הפעם על פחות מהצלחה. מגיע לי להצליח להיות אמא נוכחת בחיי ילדיי! מגיע להם להצליח, מגיע להם אותי!

לעולם לא הייתי מבקשת לעצמי את ההתנסות הנוראית הזו שקיבלתי, ולמרות שחששתי ממנה מאוד, מעולם לא זימנתי אותה אליי. אך משקיבלתי אותה, למדתי שיעור ענק על כישלון והצלחה. שיעור שערכו לא יסולא בפז.

כשאתה רוצה להצליח, הכישלון אינו אופציה! הוא יכול להיות מכשול בדרך, מהמורה, אתגר, התמודדות המצריכה ממך דיוק מחדש של הדרך, שיכלול היכולת, למידה, בחינת הכוונות, התמדה, השקעת מאמץ… ועוד ועוד. אבל אם אתה באמת רוצה להצליח – זה יקרה!!!

אף על פי כן ולמרות הכל – זה יקרה!

כי מי שטעם הצלחה בחייו, טעם תשוקת חיים ושמחה מתפרצת, טעם אהבה ללא תנאי, טעם היכרויות מרגשות עם אנשים ומקומות, אך בעיקר למד את עצמו ואת עוצמתו – לא יוכל להתפשר על פחות מחיים מלאים ומוצלחים.

ילדים אהובים שלי,

באי הודאות של חיינו ובהריסות הסובבות אותנו מכל עבר, תודות לשנתיים של כישלונות, אני מבטיחה לכם תקווה אחת גדולה.

אני אמא שלכם, ואהיה בשבילכם תמיד.

ואהבתי אליכם, גם אם תהיה חבולה וכואבת, שלכם לעולמי עד.

וכל זמן שאני על האדמה הזו, גלגל התנופה שלי יפעל במרץ רק בכיוון אחד, קדימה. לקראתכם.

וגם כשלא אהיה, דעו לכם, שביום שבו נולדתם קיבלתם בתוככם חלק מאותו גלגל תנופה שלי, והוא יוביל אתכם רק בכיוון אחד, לעבר ההצלחה. כי זו האופציה היחידה!

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.